Sunday, November 02, 2008

Salam sayang pada semua rakyat IPIS

Assalamualaikum..

Maaf di atas segala kesulitan yang anda semua hadapi. Ingin difahamkan disini, kerja kami ialah melaksanakan tanggungjawab yang anda semua telah berikan kepada kami. Segala makluman yang ada di ruangan adalah sekadar makluman kepada semua. Seringkali di ingatkan di ruangan ini
( sila semak semula tulisan2 yang sebelum ini ) tentang persediaan yang perlu anda lakukan. Sepatutnya minyak hitam anda tidak dapat ditukar lantaran kelambatan tunggakan elaun tidak seharusnya berlaku kerana kita telah dibekalkan dengan wang yang sepatutnya pada tarikh yang telah ditetapkan dulu. Saya membayangkan pelajar2 IPIS adalah pelajar yang matang dan bijak dalam menguruskan wang dan sememangnya anda semua begitu.
Ruangan ini berperanan untuk menyampaikan segala pergerakan yang JPP tahu berkenaan elaun anda. Bagi yang menaruh harapan yang terlalu tinggi, kami mohon maaf yang tidak terhingga kerana harapan anda tidak menjadi kenyataan.
Bukan kami ingin menafikan hak anda di dalam tungggakan tersebut, cuma kami harap anda dapat bezakan tentang situasi dan kedudukan antara tunggakan dan elaun bulanan.

Rakyat2 IPIS yang aku sayangi sekalian..

Cuba anda bayangkan sekiranya maklumat berkenaan elaun anda tidak anda semua ketahui dan hanya mendengar melalui mulut2 kawan, mulut2 HEP dan melalui khabar2 angin sahaja. Mesti ada yang tak makan seminggu ataupun dah jadi arwah..dan yang paling penting, mesti JPP akan dianggap makan tidur sahaja..itu lah sebabnya saya sentiasa memaklumkan apa sahaja maklumat yang diketahui agar persediaan dapat dilakukan dan pergerakan demi pergerakan dalam pengurusan elaun dapat diketahui..Jutaan maaf dipinta seandainya ayat2 yang saya karangi selama ini menjadikan anda semua terlalu berharap sedangkan bagi saya itu hanya maklumat yang ingin saya sampaikan. Mungkin saya akan berhempas pulas mencipta kaedah baru supaya maklumat akan tetap dapat disampaikan dalam pada masa yang sama harapan tidak diletakkan lansung terhadap pernyataan tersebut..InsyaAllah, saya akan cuba..

Siapa yang harus dipersalahkan..? JPP, HEP, Pegawai Elaun, Pengarah, Timbalan, KPM, Menteri Pelajaran, PM @ diri sendiri ??

Jadilah guru yang bijak menguruskan wang..andai anda rasa berkelayakan dan mampu melakukan tugas dengan lebih sempurna, demi kebajikan rakyat IPIs..khidmat orang seperti anda sememangnya amat2 diperlukan di dalam kabinet JPP akan datang..Amat dialu2kan..Cuma satu pesanan..peperiksaan,kehadiran penuh sepanjang tahun dan komitmen terhadap kawan2 mungkin sedikit terpaksa dikorbankan andai tersalah percaturan..dan yang paling penting..bersedia menghadapi mehnah dan trebulasi dengan senyuman seperti yang saya sedang lakukan sekarang..: )..selamat menghadapi peperiksaan dan terima kasih di atas penghargaan anda yang mencurah-curah dalam isu elaun ini..YDP..

1 comments:

ainko said...

hm..sian YDP..inform salah..xinform salah..dulu sblm elaun naik, sume org masih boleh hidup..tp elaun naik, serba xkena plak..aih..ke manalah perginye sume duit tuh..