Friday, October 31, 2008

Elaun anda

Berkenaan dengan elaun..

Tunggakan anda telah pun diuruskan semenjak dari awal bulan 10 yang lalu. Akan tetapi menurut makluman yang saya perolehi dari pegawai bahagian kewangan IPIS menyatakan kelambatan berlaku disebabkan oleh pengurusan di bahagian kewangan kementerian pendidikan yang menggantung urusan tuntutan tunggakan pada kali ini dan menolaknya pada saat akhir. Alasannya ialah ketiadaan peruntukan yang mencukupi. Lantaran daripada itu, pegawai elaun IPIS dengan serta merta telahpun menghantar semula tuntutan tunggakan tersebut dan menurut maklumat yang saya dapati semalam ( khamis - 30, 10, 08 ) setakat ini tiada masalah yang berlaku dan sekiranya tiada apa2 halangan Insyaallah ianya akan menjadi milik anda dalam jangka masa yang terdekat. Berkenaan dengan bulan 10,11,12. InsyaAllah telahpun diuruskan dan menurut pegawai tersebut lagi, jenguk2lah mesin ATM Bandar Baru Bangi pada petang Rabu depan ataupun selewat-lewatnya hari khamis. Andaikata pada hari tersebut masih lagi tidak masuk, Insyaallah kami JPP akan melakukan tindakan susulan sertamerta walaupun sedang melalui minggu2 peperiksaan.

Berkenaan elaun PBS dan Praktikum 2008, masih belum diuruskan dan Insyaallah akan dapat bulan 11 ini juga menurut seperti yang dijanjikan..

Komen saya terhadap elaun tunggakan kali ini..saya ada mendengar ura-ura bahawasanya elaun tersebut masih lagi menjadi tandantanya di sesetengah IPG dan ada yang mengatakan tunggakan tersebut tidak seharusnya dapat dan harus dikembalikan semula..Mungkin itulah juga antara sebabnya kita mungkin mendapat tempias dari kes tersebut yang menyebabkan tunggakan kali ini lambat dari selalu. Saya pernah katakan dulu, kalau tunggakan masih lagi boleh berlembut, kalau bulanan InsyaAllah, kami tidak akan berdiam diri..bergerak dengan sokongan anda..YDP..

Elaun sem 3

Untuk makluman, elaun sem 3 akan dibayar seperti biasa dan sehingga 14. 11. 08 sahaja. Jangan bimbang dan cepat melatah, saya tidak sempat untuk coretkan kisahnya disini..Buat masa ini, sila dapatkan maklumat dari ketua batch anda. Maklumat dari saya akan terus sampai padanya..saya akan ceritakan disini pada lain masa, harap faham..YDP

0 comments: