Friday, October 24, 2008

KEMPEN DERMA DARAH 28 OKTOBER 2008 MASA : 8.30 PAGI - 3.00 PETANG TEMPAT : DEWAN NIK MUHYIDIN MUSA

Assamualaikum w.b.t & selamat sejahtera.............

Kepada semua umat+warga IPIS.......

Kempen derma darah datang lagi....Macam kebiasaannya, IPIS selalu mengadakan Kempen Derma Darah dengan kerjasama drpd Pusat Darah Negara....Kali ni di bawah Biro Kebajikan, kempen ni diadakan sekali lagi...Apa lagi,,jom la ramai2 kita menderma darah... Poster2 pun dah banyak tertampal di dinding2+notice board kt kolej kediaman, masjid, blok pentadbiran..Kt kafe pon ada gak...So pada ssape yg dah baca jangan la buat2 xtau @ xnampak je.. Hehehe.... Sbnarnya banyak kebaikan yg kita boleh dapat dgn menderma darah ni...Yang paling utama kita boleh dpt pahala... Mesti semua nk pahala kn?? Hehehe....So, menderma la ye...Selain dpt pahala, bila menderma kita darah menyelamatkan nyawa orang lain..Menderma darah ni merupakan satu amalan sukarela yang terpuji dan tidak ternilai sumbangannya...Tapi, nak menderma ni kena la ada keinginan & keikhlasan dlm diri
tanpa dipaksa oleh mana-mana pihak. Ok, mesti ada orang tertanya2... Kenapa lak aku kena derma darah ni?? Xnak la... Saya takut jarum... Saya dah derma la dulu..... Emmmm.... Sebenarnya,,setiap satu unit darah yang kita dermakan dapat menyelamatkan nyawa orang2 berikut :
1. Mangsa Demam Denggi
2. Mangsa kemalangan yang banyak kehilangan darah
3. Ibu-ibu yang mengalami tumpahan darah selepas bersalin
4. Bayi yang memerlukan pertukaran darah
5. Pesakit Talasemia
6. Pesakit Anemia
7. Mangsa kebakaran
8. Pesakit leukemia
9. Pesakit Haemifilia

Haaaa... Kesian kan kt dorang ni..... So kalau nk tolong dorang,,kena la menderma darah Selasa nanti...

Untuk maklumat lanjut,,sila lawati homepage Pusat Darah Negara http://www.pdn.gov.my

3 comments:

WhoSign said...

bertuah sapa yg dapat derma sampai 2 3 beg..
sapa yg dapat derma 1 beg jer, bertuah jugak.. ganjaran tetap ada di sisi Allah..

p/s: dpt makan free!! (ganjaran di dunia lg)

ain said...

tiap tahun aku cuba menderma,tp slalu xpass..xcukup berat,xcukup zat besi, demam..tahun ni harapnye bleh la..

Anonymous said...

[url=http://firgonbares.net/][img]http://firgonbares.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]sell second hand software, [url=http://firgonbares.net/]Mac OS Server[/url]
[url=http://firgonbares.net/][/url] free nero 9 premium educational software purchase
buy photoshop 8 [url=http://firgonbares.net/]photoshop illustrator & indesign version cs3 for mac[/url] dental office software
[url=http://firgonbares.net/]selling software as a[/url] academic software and
[url=http://firgonbares.net/]software reseller uk[/url] software cd shop
coreldraw gratis [url=http://firgonbares.net/]coreldraw 11[/b]