Monday, September 15, 2008

Arrrrrgggghhhh...sakit perut...cirit birit...

Ya Allah....apa dah jadi??kenapa tak cakap awal2??hmm.....
sabtu malam di Surau Al-Furqan Putrajaya, ana dikejutkan dengan satu mesej yang berbunyi lebih kurang begini " Salam, Firdaus, ada budak perempuan senak, sakit peurt. Cirit birit lepas makan kat kafe, ada yang jumpa lalat dalam kuah".
Terkejut ana. Memandangkan ana masih diluar dan baru nak bertolak puan ke IPIS, ana terus call Hadi exco kebajikan.Malangnya hadi dan che yam juga diluar, biasalah ...hujung minggu..he2..
Hadi menjanjikan siasatan akan dilakukan serta merta dan saya terus menghubungi si penghantar mesej tersebut dan ingin mengadak perjumpaan tergempar dengan mangsa tersebut dan kalau boleh nak bawak terus ke klinik malam itu juga. Kebetulan pula pada malam tersebut semua JPP berkumpul di dewan besar susun kerusi untuk perhimpunan umum..(biasalah..ini lah keja JPP :) kalau JPP tak buat, sapa nak buat..he2..Boleh menguatkan otot2..)
hampir2 saja saya menghubing cikgu Roslan untuk melaporkan peristiwa tersebut..Masih lagi belum hidupkan enjin motor,tiba panggilan dari Hadi diterima kurang dari 10 minit panggilan pertama tadi.."Eh, Pidod, Che Yam kata kafe tak buka la hari ini..."Fuh..Mujurlah...takpe..aku balik pi dewan bincang kat situ dulu...ok...tut..tut..tut....telefon diletakkan..he2
Sampainya aku di IPis , terus ke dewan, sambil susun kerusi, sambil korek maklumat, rupanya..dah dua tiga hari dan dah dua tiga kes pun...
Huhu...awatla adik2 semua tak repot elok2...kalau duk mesej2 tak bagi tau nama macam mana lah abang2 ni nak buat kheja...adusss..sedikit penyesalan timbul diminda ku apabila teringatkan peristiwa kafe, pernah ada orang perli...apalah JPP buat bila kafe buat perangai..takpe..ana faham..inilah tabiat manusia...:)
Tindakan yang boleh diambil ialah, pada malam itu juga arahan diberikan kepada JPP yang berada di IPIS supaya terus menjalankan kaji selidik pada hari isnin nanti selepas perhimpunan umum selesai, supaya punca kerancunan dapat diketahui dan tindakan dapat dibuat..dibimbangi peluru disasarkan ditempat yang salah nanti. akibatnya..meriam boleh diserang semula sehingga hancur dan tidak mampu lagi melancarkan serangan dan sasaran pada asalnya dengan senang hatinya membuat onar di tanah sendiri.(.he2..saja ja buat ayat belit2).
Dan arahan juga diberikan supaya nasihat dan panduan perlu diberikan didalam menangani kes kerancunan dan apa yang perlu dilakukan sekiranya keracunan berlaku lagi..
Akhir sekali.....bantulah JPP anda..maklumat anda kami hargai...YDP

8 comments:

Geekspro said...

Sekalung tahniah buat jpp sekalian yg diterajui saudara YDP yang sentiasa bekerja keras memastikan keadaan warga ipis berada dalam keadaan baik..Hanya Allah yang mampu membalas jasa kalian semua..Semoga JPP sentiasa beristiqamah di atas kebaikan...

CARBURATOR JANX said...

pil chi kit tak aun
kat koop ade x?
prot gua meragam la

dark_eky said...

kalo dh ader rase sakit2 tue..
cpat2 la bgtau..
leh bwk gie hospital..
wat ujian trus..
hehehe
^_^

CARBURATOR JANX said...

dah check dah..
ni bukan keracunan makanan..
ni salah makan..
hahaha lauk dah basi masa sahur aritu..
ngeh..

dark_eky said...

isk3..
lauk tue dh dimasak awal..
mgkn lewat t/hari diorg dh siapkan..
so kena la berjage2 semasa nk bersahur tue ekk..
hehehe
^_^

dark_eky said...
This comment has been removed by the author.
MOHD AFIQ B MOHD YUSOF said...

yang penting....
raye x lame lagi...
haha....

JPP@IPIS said...

yg lg penting..
skang nie dh penghujung blan ramadhan..
hehehe
^_^